Paavo Järvi on märtsikuul publiku ees kokku neljateistkümne kontserdiga

Sirp
Priit Kuusk
10/03/2013

Dirigent Paavo Järvi märtsikuu on kontsertide poolest eriti pingeline, ta juhatab kolme Saksa orkestri ees sel kuul mitme erineva kavaga kokku 14 kontserti(!).

Märtsi esimesel päeval tõi Paavo Järvi oma Frankfurtis veebruari lõpul esitatud kava  külalisõhtuga Aschaffenburgi Linnahalli: Arvo Pärdi „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks“, Dmitri Šostakovitši Klaverikontsert nr 2, solistiks Aleksandre Toradze, ja Franz Schmidti Sümfoonia nr 3.
Juba 5. märtsil dirigeeris ta õhtut oma praeguse ainsa saksa orkestri, Deutsche Kammerphilharmonie ees, kellega antakse viiekontserdiline seeria: Hamburgi Laeiszhalle järel 6. ja 7. märtsil orkestri kodulinna Bremeni esindussaalis 'die Glocke', seejärel 8. märtsil Luxembourg'i Filharmooniasaalis ning 9. märtsil taas Bremenis. Neis kavades on püsivalt Wolfgang Amadeus Mozarti Viiulikontsert nr 3, kus solistiks on Saksamaal elav vene viiulitäht Alina Pogostkina, Hamburgis ja kõigil kolmel õhtul Bremenis Brahmsi Sümfoonia nr 1, Bremenis kolm korda ka Robert Schumanni avamäng „Manfred“, veel Joseph Haydni Sümfoonia nr 100 ning Luxembourg'is ka Mozarti balletimuusika ooperist „Idomeneo“.
Tähendusrikas kontserdisari järgneb alates 12. märtsist (veel ka 13. ja 16. märtsil) Münchenis filharmooniasaalis „Gasteig“, kus Paavo Järvi on dirigentide ühe ihaldatuma Euroopa orkestri, Müncheni Filharmoonikute ees. Sama kava kõlab mainekas saalis kolmel korral: „Armastusstseen“ Hector Berliozi ooperist „Romeo ja Julia“, Aleksandr Skrjabini Klaverikontsert fis-moll ja Schumanni Sümfoonia nr 1. Skrjabini kontserdi solistiks on juba pikki aegu Viinis elav suurepärane noor serbia pianist Anika Vavic, keda meiegi mäletame ERSO solistina ja Paavo juhatusel suviselt Oistrahhi-festivalilt Pärnust.
Anika Vavic on aina edukas, ta on esinenud niisuguste kuulsuste solistina, nagu Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Daniel Barenboim, ka Mariss Jansons, Valeri Gergiev, kellega mänginud korduvalt Maria Teatri sümfooniaorkestriga, meenutades veel tema läinud aasta esinemisi BBC Promsil Londoni Filharmoonia Orkestriga (dirigent Vladimir Jurovski), „Carinthia suvel“ (Gergievi ja Rodion Štšedrini IV klaverikontserdiga), Enescu festivalil Bukarestis jmt. Paavo Järviga on ta varemgi üles astunud mitmel korral.
Huvitava kokkulangevusena kõlab Skrjabini ainus Klaverikontsert fis-moll mõni päev varem ka Estonia kontserdisaalis, kui seda 7. märtsil mängib koos ERSOga Aleksandr Vedernikovi juhatusel Ukrainast pärit, praegu Luzernis elav ja õpetav pianist Konstantin Lifschitz.
Enne märtsikuu vabaks jäävat viimast nädalat mahuvad Paavo Järvi esinemisgraafikusse veel viis kontserti – taas tema hiljutise oma orkestri, Frankfurti Raadio Sümfooniaorkestriga (peadirigent 2006-2013). Need toimuvad 19.-21. märtsil orkestri residentsis Frankfurti Alte Operis, seejärel Düsseldorfi Tonhalles ning taaskord Müncheni kuulsas „Gasteigis“, nüüd siis juba teise orkestriga. See kava on kõikjal ühesugune: Brahmsi Viiulikontsert, solistiks tippviiuldaja Hilary Hahn USAst, keda kuulsime Paavo käe all möödunud suvel ka Pärnu festivalil, ning Anton Bruckneri  Kolmas sümfoonia 1889. aasta versioonis.
Põnevaks teeb selle kontserdisarja asjaolu, et, mänginud viis kontserti Paavo Järvi käe all Saksamaal, võtab Frankfurti orkestri sama kavaga kuu lõpul üle Neeme Järvi ning viib saksa muusikud veel kontserdireisile kolme kontserdiga 28.- 30. märtsil Austriasse – Innsbrucki, Linzi ning Viini Musikvereini „Kuldsesse saali“.
http://www.sirp.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=21135:2014-03-10-11-18-30&catid=1:uudised&Itemid=4

Comments

Popular Posts